2013. március 29., péntek

Rachel Vincent – Vérmacskák sorozat

Vérmacskák. Igen, elolvastam egy vérmacskás könyvet. Sőt, ami azt illeti, kettőt, mert már a sorozat második magyarul megjelent részén, a Latrokon is túl vagyok. És azt kell mondanom, hogy a téma gyerekes hangzása és az elrettentő fülszöveg ellenére egy igényesen kivitelezett, izgalmas, humoros, jóféle urban fantasyvel akadtam össze. Eleinte kicsit tartottam a Könyvmolyképzőtől, mert amennyire tudom még Lírás koromból, az ő célcsoportjuk az én korosztályom alatt van 10-15 évvel, de rá kellett jönnöm, hogy kiszélesítették a repertoárt az utóbbi időben. 
Egy dolgot azért jó, ha tisztázunk már az elején: a macskák szexik. Nem, nem konkrétan azok a macskák, akik szőrgombócokat öklendeznek fel a kanapénkon az esti whiskas után, hanem kicsit elvont értelemben a macskaszerű viselkedés, mozgás, hozzáállás vonzó. Nem véletlenül hívják párok egymást cicámnak (pedig a malac mennyivel egyedibb), meg használjuk a dorombolta kifejezést a csábító hangon előadott bármire. A vadmacskás hasonlatokról nem is beszélve. Na, ebben a könyvben aztán minden van, ami egy macskában vonzó lehet, és egy kicsit annál is több. A falkásodás mondjuk egy picit érdekes, de megértem, miért kellett a sztorihoz, és bár furán hangzik így elsőre, nekem egyáltalán nem volt zavaró. 
Ami nagyon tetszik a könyvben, az egyrészt főszereplőnk, Faythe (mondtam már, hogy szeretem az egyedi neveket?) maga. Kicsit hasonlít a Vámpírakadémiás Rose-ra, csak életszerűbb, intelligensebb, és hát sokkal többet káromkodik. Meg szexel. E/1-ben íródott a sztori, úgyhogy a velejéig belelátunk a gondolataiba, ami nekem újabban a zsánerem lett, valamiért szeretek mások fejében turkálni. Sokkal érettebben viselkedik, mint az általam ismert young adult főhősök, valószínűleg ezért is nem 16-17 éves lett, hanem 23. Egyébként a többi karakter is abszolút szerethető, Faythe apjába például teljesen bele vagyok zúgva, ő a tökéletes vezető, nem is igen tudnám negatív tulajdonságát említeni. A pasik se semmik, Marc (hogy a Vámpírakadémiás hasonlatoknál maradjak) egy laza Dmitrij, aki általában szintén higgadt és jó vezetőként viselkedik, viszont ha bepöccen - általában akkor, ha a nőjéről van szó -, bármikor bárkit felkoncol, szó szerint. Jace (már megint egy Jace) karakterére még kíváncsi vagyok; ha minden igaz, a következő könyvekben több szerep jut majd neki, bár engem már a bemutatkozásával is megnyert egy életre. 
Maga a könyv pörgős, életszerű, jó stílusú, bár a Latrokban már kicsit sokkalltam a meleg szaros hasonlatokat, de hát a stresszes élet ezt hozza ki az ember lányából, na. Nem emiatt fogom lehúzni. A szereplők macskás megnyilvánulásai egészen érdekes hangulatot teremtenek, nekem bejött a fújás, karmolás, dörgölőzés, a folyamatos evés, a szagok és hangok kihangsúlyozása. A bonyodalmak feloldása sokszor már azelőtt nyilvánvaló, hogy a szereplők rájönnének, de engem ez annyira nem szokott zavarni. Ha egy krimi bonyolultságára vágynék, azt vennék. Apropó, venni: nagy előnyként említeném, hogy tartós kemény- és olcsóbb puhafedeles verziót is lehet belőle kapni. 
Szóval röviden, Rose-ék felnőttek, és mázsás fekete párducok lettek. Vér, törött csontok, átharapott torkok, kiélezett érzékek, vad karmolós szex, nemi erőszak, dráma, meg ami kell. Szigorúan csajoknak, de csak ajánlani tudom. Aki nem hisz nekem, szedje le az első három fejezetet (borítókép alatti felirat) a kiadó oldaláról, ennyi esélyt érdemes adni neki :) 

A sorozat többi része:

5 megjegyzés:

  1. Imádtam mind a három részt amit eddig olvastam!
    Amikor megvettem az első részt, nem számítottam arra, hogy ennyire meg fog fogni a könyv. Alig bírtam lenni.. Amikor csak tudtam olvastam.
    Volt amikor sírtam, sokszor nevettem hosszú percekig, de legtöbbször olyan hevesen vert a szívem, hogy azt hittem azonnal kiugrik a helyéről..:D Én borzasztóan át tudtam élni Faythe szerepét.. Sokszor úgy éreztem, mintha ott történne minden tőlem fél méterre és kívülállóként ott figyelhetem az egész történet. Leírni elég nehéz számomra, hogy mit éreztem olvasás közben szóval csak azt tudom mondani, hogy olvassátok el, mert ebben a könyvben nem fog senki csalódni!

    VálaszTörlés
  2. Laura Arkanian2014. június 6. 8:31

    Hurrá, még valaki, akinek Greg a kedvence :)

    VálaszTörlés
  3. Én még anno eredetiben angolul olvastam a sorozatot (az ötödik kivételével - még mindig győzködöm magam, hogy egyszer visszatérjek arra a részre amiatt a nagy kalap szar miatt amit Faythe a szerelmi életéből sikeredett csinálnia), de összességében a mindenkori kedvenceim közé tartozik, és nagyon örültem neki amikor megtudtam, hogy egy magyar kiadó lecsapott. Jó, hogy azok is rátehetik a mancsukat és megismerkedhetnek vele akiknek valamiért nem adatik meg, hogy az eredetit olvassák, mivel tényleg remek egy sorozat. Vicces, fordulatos és drámai egyszerre, ráadásul a sok farkas alakváltós könyv tengerében vérmacskákról olvasni egyébként is afféle kuriózum. Én is nagyon ajánlom mindenkinek!

    Ui.: Csak egy apró, mellékes megjegyzés: Ez nem egy YA sorozat, hanem felnőtt. (Úgy rémlik mintha Könyvmolyképző is ekként kategorizálná, de én személy szerint az írónő blogjáról szedtem az infót [http://www.rachelvincent.com/blog/rachels-books/shifters/], úgyhogy biztos nem tévedek.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Javítás: "[...] és összességében a mindenkori kedvenceim közé tartozik, úgyhogy nagyon örültem neki amikor megtudtam, hogy egy magyar kiadó lecsapott rá. [...]" (Már posztoltam a hozzászólásomat amikor észrevettem, hogy egyik mondatom befejezetlenül maradt, ráadásul a kiegészítésre szolgáló mondatrészt leheletnyit igazítani sem árt. Elnézést a hibáért.)

      Törlés
    2. Szerintem nincs gond a YA besorolással, végülis Faythe is egyetemistaként kezdi benne, és arról szól az egész sorozat, hogy ő hogyan nő fel a feladathoz, hogy alfa legyen. Ez tulajdonképpen tökéletesen lefedi a "fiatal felnőtt" kifejezést, mert ezt csinálják a fiatalok: még kicsit kamaszok, de már azért kacsingatnak a felelősségteljes felnőtt élet felé. Ha ezt Vincent felnőtt könyvnek szánta, akkor valamit elbaltázott :D

      Törlés